Незалежне видання "Тексти" у новому проєкті дослідило, наскільки ефективною стала оренда вантажних вагонів «УЗ» на відкритих електронних торговельних майданчиках.
Укрзалізниця забезпечує понад 80% вантажних залізничних перевезень в Україні. До 2018 року Укрзалізниця розподіляла вагони між вантажовідправниками на безконкурсній основі. Такий процес містив у собі потенційні корупційні ризики.
Та у межах реформування компанії у 2018 році Укрзалізниця почала поступово запроваджувати відкриті електронні аукціони з оренди вантажних вагонів на "Prozorro.Продажі". Це система, основна мета якої забезпечувати прозорий продаж та оренду державного майна через онлайн-аукціони.
Проєкт "Куди котиться Укрзалізниця?" створили на основі відкритих даних та відкритого АРІ електронної системи «Prozorro.Продажі» за період від січня 2020-го до червня 2021 року. Він показує, скільки вантажних вагонів має у своїму розпорядженні Укрзалізниця, якого типу ці вагони, як вони розподіляються, які типи аукціонів для цього "УЗ" застосовує тощо.
Дослідження створене у межах USAID/UK aid проєкту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS» за підтримки Міністерства цифрової трансформації України.