Цей підхід передбачає проведення аналізу кейсів використання відкритих даних, що відбувається через спілкування з учасниками ринку, дослідження ЗМІ та урядових документів. Це допомагає визначити фактори успіху та невдач проєктів на основі відкритих даних.
Міжнародні приклади таких досліджень:
-
GovLab “The Impacts of Open Data”;
-
Web Foundation’s Exploring the emerging impacts of open data in developing countries;
-
Sunlight Foundation Social Impact of Open Data.
В Україні вперше проводиться серія тематичних досліджень, яка базується на міжнародному досвіді дослідження GovLab “The Impacts of Open Data”, за сприяння Міністерства цифрової трансформації України і при підтримці USAID/UK aid проєкту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS».
Такі дослідження потребують значних ресурсів та колаборації з громадськими організаціями та аналітичними центрами. Щоб визначити цінність конкретних наборів даних, можна використовувати більш простий спосіб. Дайте відповідь на запитання:
-
Скільки переглядів і скачувань набору на порталі?
Національний портал відкритих даних дозволяє побачити кількість переглядів і завантажень кожного набору. Це вказує на його попит серед користувачів.
-
Хто є прямими користувачами набору?
Маються на увазі громадські організації, бізнес та стартапи, що інтегрують набори в сервіси та послуги або створюють аналітику на їх основі.
-
Скільки опосередкованих користувачів набору?
Це люди, які користуються продуктами та сервісами на основі конкретного набору даних, та цінність, яку від цього отримують.
Наприклад, реєстр ЄДР є другим за популярністю на Національному порталі відкритих даних — більше 58 тис переглядів. OpenDataBot та Youcontrol є прямими користувачами набору. У цих сервісів більше ніж по 1 мільйону користувачів і це непрямі користувачі відкритих даних. Можна стверджувати, що реєстр ЄДР має вплив на понад 2 мільйони людей для перевірки контрагентів.